Yli 15 miljoonaa käyttäjää ja 750.000 yritystä. Mistä oikein on kyse? Foursquaressa kyse on sosiaalisen median ja reaalimaailman yhdistävästä paikkatietopalvelusta, jossa älypuhelimen käyttäjä voi halutessaan kirjautua vierailemiinsa todellisiin paikkoihin. Palvelussa käyttäjä voi myös jakaa ’checkauksensa’ muihin sosiaalisen median palveluihinsa. Eniten check-inejä kerännyt henkilö saa kantaa yksittäisen paikan pormestarin titteliä.
Mutta miten yritykset voivat hyötyä palvelusta? Foursquaressa on mahdollista tarjota kirjautuville asiakkaille erilaisia tarjouksia. Pormestarille eli useimmin paikkaan kirjautuneelle henkilölle voidaan tarjota palkkiona paremmat tarjoukset muihin käyttäjiin verrattuna. Tarkoituksena on synnyttää kilpailua pormestarin tittelistä, jolloin yrityksessä kävijöiden määrä kasvaa. Myös ensimmäistä kertaa yrityksessä vieraileville kirjautujille voidaan tarjota houkutuksena erikoistarjouksia.
Muita mahdollisuuksia tarjouksiin:
Foursquarea voidaan pitää hyvin edullisena ratkaisuna yrityksille kasvattaa tietoisuuttansa sekä asiakaskuntansa uskollisuutta. Tärkeää on olla luova ja suunnitella houkuttelevia tarjouksia, jolla saadaan asiakkaiden kiinnostus heräämään yritystä kohtaan myös digimedian puolella!
Olemme olleet mukana toteuttamassa ja suunnittelemassa mm. oululaiselle Burgeribaari Kauppuri 5:lle heidän Foursquare-kampanjoita. Tällä hetkellä burgeribaarista löytyy Newbie- ja Mayor-tarjoukset, tutustu lisää tästä .
Julkaistu: 12.4.2012