Mainostajien Liiton elokuussa 2011 toteuttaman Mainosbarometri-kyselyn mukaan printtimedian näkymät ovat synkät, kun taas verkkomainonnan kasvu tulee jatkumaan. Kolmannes kyselyyn vastanneista aikoo lisätä mainosviestinnän panostuksiaan ensi vuonna, kun taas 17 prosenttia tulee pienentämään markkinointikuluja. Mainosbarometriin vastanneiden perusteella digitoimistojen käyttöä aiotaan lisätä eniten.
Digimedian ratkaisuista verkkomediaan, verkkomainontaan sekä sähköisiin hakemistoihin ja hakusanamainontaan tullaan panostamaan kaikkein eniten. Digitoimistot ovat aiempien tutkimusten tapaan selkeästi kärjessä, kun mainostajat suunnittelevat ostojaan markkinointiviestinnän palveluyrityksiltä ensi vuonna.
http://www.mainostajat.fi/mliitto/sivut/Mainosbarometri2012.pdf
Julkaistu: 4.10.2011