SoMe ja nuoret 2015 –tutkimus perustuu alkuvuonna 2015 tehdylle kyselytutkimukselle suomalaisten 13-29 -vuotiaiden nuorten ja nuorten aikuisten sosiaalisen median käytöstä. Tutkimus oli koko Suomen kattava sekä haastattelututkimukseen että statistiikkaan perustuva nettikysely, joka toteutettiin yhdessä Oulun kaupungin sivistys- ja kulttuuripalveluiden kanssa. Lopputuloksena tutkimuksesta on ilmaisessa jakelussa oleva ja helppolukuinen verkkosivuston muotoon tehty kooste, jonka löydät osoitteesta http://www.ebrand.fi/somejanuoret2015
Tutkimme jo vuonna 2013 nuorten sosiaalisen median käyttöä. Vertailun helpottamiseksi tämän vuoden kysely ja myös tulosten esitystapa noudattelee pitkälti vuoden 2013 toteutusta. Suosittelemme tutustumaan vuoden 2013 toteutukseen, sillä myös siellä esitetyt asiat ovat edelleen ajankohtaisia ja vertailukelpoisia uuteen tutkimukseen. Vuoden 2013 tulokset löydät täältä.
Käy keskustelua tutkimukseen liittyen Twitterissä tunnisteella #somejanuoret
SoMe ja nuoret 2015 -tutkimukseen osallistui yhteensä 2618 13-29 -vuotiasta nuorta eri puolilta Suomea.
Infograafi tutkimuksen tuloksista Pinterestissä
Lehdistötiedote ePressissä
Tutkimus Markkinointi & Mainonnassa
Tutkimus YleX:ssä
Tutkimus Kalevassa
Tutkimus Oulun kaupungin verkkosivuilla
Julkaistu: 4.5.2015