Ajankohtaista

Verkkokauppa tuli Facebookiin

Kirjoittaja: Jukka Weissenfelt

Verkkokauppa tuli Facebookiin ja ostamisesta tuli ’yhtäkkiä’ sosiaalista. Nykyään sosiaalinen media on kiistämätön osa myös kaupallista maailmaa, joten myyjien tulisi hyväksikäyttää sen tuomia mahdollisuuksia. Sosiaalisessa mediassa käytävää kaupankäyntiä kutsutaan termeillä ”social selling”, ”social buying” ja ”social commerce (s-commerce)”. Ehkä nyt palataan aidon kaupankäynnin äärelle, sillä sanan ”commerce” eräs suomennus tarkoittaa sosiaalista kanssakäymistä. [1]

Miksi laittaa verkkokauppa Facebookiin? Käytä Facebookia hyväksesi, valjasta se omaksi puskaradioksesi, jossa käyttäjät arvostelevat, kehuvat ja jakavat myytäviä tuotteita! Tämä on konkreettinen tapa kasvattaa näkyvyyttä ja myyntiä – sosiaalisen median avulla. Tekniikka on nyt täysin valmista, kyse ei ole mistään tulevaisuuden asiasta. Mukaan kannattaa liittyä juuri nyt.

Verkkokaupan avaaminen Facebookiin, blogiin tai normaalille verkkosivulle ei ole koskaan ollut yhtä houkuttelevaa kuin nyt. Aloituskustannukset ovat pienet, palvelu on nopeasti käytettävissä ja ylläpitokustannukset menevät käytännössä myynnin mukaan.

Ostaminen on nyt myös aidosti visuaalista: Savalanchen ja ThingLink:n yhteistyönä verkkokauppa voidaan upottaa suoraan verkkosivuilla oleviin kuviin. Alla on esimerkki kuviin upotetuista toiminnoista.

Nyt kuin vaalitkin päättyivät jytkyyn ja Nokiakin on juuri tänään julkistanut oman jytkynsä, on aika rohkeasti tarttua uusiin teknologisiin ja kaupallisiin innovaatioihin.

Lue lisää Storebrandistä.

“It’s a matter of time—within the next five or so years—before more business will be done on Facebook than Amazon” Sumeet Jain, Principal, CMEA Capital

“Anyone who still believes in 2010 that Facebook isn’t going directly drive a massive commerce opportunity for merchants and retailers alike on that platform will find themselves this time next year in 2011 wishing for their own Christmas miracle” Karen Webster, President, pymnts.com.

Lisää luettavaa:

[1] http://www.scribd.com/doc/50798076/Together-We-Buy-The-Social-Commerce-Strategy-Playbook sosiaalisen kaupankäynnin strategia:sta

http://socialcommercetoday.com/f-commerce-statistics-roundup-facebook-commerce-by-the-numbers/ Facebook kaupankäynnin numeroita ja statistiikkaa

http://www.insidefacebook.com/2011/04/07/potential-of-social-ecommerce/ Sosiaalisen verkkokaupan potentiaalista

-Jukka WeissenfeltVerkkokauppa tuli Facebookiin ja ostamisesta tuli ’yhtäkkiä’ sosiaalista. Nykyään sosiaalinen media on kiistämätön osa myös kaupallista maailmaa, joten myyjien tulisi hyväksikäyttää sen tuomia mahdollisuuksia. Sosiaalisessa mediassa käytävää kaupankäyntiä kutsutaan termeillä ”social selling”, ”social buying” ja ”social commerce (s-commerce)”. Ehkä nyt palataan aidon kaupankäynnin äärelle, sillä sanan ”commerce” eräs suomennus tarkoittaa sosiaalista kanssakäymistä. [1]

Miksi laittaa verkkokauppa Facebookiin? Käytä Facebookia hyväksesi, valjasta se omaksi puskaradioksesi, jossa käyttäjät arvostelevat, kehuvat ja jakavat myytäviä tuotteita! Tämä on konkreettinen tapa kasvattaa näkyvyyttä ja myyntiä – sosiaalisen median avulla. Tekniikka on nyt täysin valmista, kyse ei ole mistään tulevaisuuden asiasta. Mukaan kannattaa liittyä juuri nyt.

Verkkokaupan avaaminen Facebookiin, blogiin tai normaalille verkkosivulle ei ole koskaan ollut yhtä houkuttelevaa kuin nyt. Aloituskustannukset ovat pienet, palvelu on nopeasti käytettävissä ja ylläpitokustannukset menevät käytännössä myynnin mukaan.

Ostaminen on nyt myös aidosti visuaalista: Savalanchen ja ThingLink:n yhteistyönä verkkokauppa voidaan upottaa suoraan verkkosivuilla oleviin kuviin. Alla on esimerkki kuviin upotetuista toiminnoista.

Nyt kuin vaalitkin päättyivät jytkyyn ja Nokiakin on juuri tänään julkistanut oman jytkynsä, on aika rohkeasti tarttua uusiin teknologisiin ja kaupallisiin innovaatioihin.

Lue lisää Storebrandistä.

“It’s a matter of time—within the next five or so years—before more business will be done on Facebook than Amazon” Sumeet Jain, Principal, CMEA Capital

“Anyone who still believes in 2010 that Facebook isn’t going directly drive a massive commerce opportunity for merchants and retailers alike on that platform will find themselves this time next year in 2011 wishing for their own Christmas miracle” Karen Webster, President, pymnts.com.

Lisää luettavaa:

[1] http://www.scribd.com/doc/50798076/Together-We-Buy-The-Social-Commerce-Strategy-Playbook sosiaalisen kaupankäynnin strategia:sta

http://socialcommercetoday.com/f-commerce-statistics-roundup-facebook-commerce-by-the-numbers/ Facebook kaupankäynnin numeroita ja statistiikkaa

http://www.insidefacebook.com/2011/04/07/potential-of-social-ecommerce/ Sosiaalisen verkkokaupan potentiaalista

-Jukka Weissenfelt

Julkaistu: 27.4.2011